Ontdek "Purple Touch"

ZATERDAG, 14 MAART 2015, 10:26 - emjomi
Anderlecht-Online No Image Found

Anderlecht start als eerste Belgische club met een digitaal magazine: "Purple Touch". Het biedt de fans een blik achter de schermen, vooral met video's. De eerste editie komt er naar aanleiding van de bekerfinale tegen Club Brugge


Anderlecht haalde de mosterd voor zijn online magazine bij Ajax in Nederland: "We stelden vast dat het digitale magazine van Ajax ontwikkeld was door een Brussels bedrijf, Opus Communication, in samenwerking met hun Nederlandse partner. Zo rijpte bij ons het idee ook zo iets te doen. Al drie jaar ontwikkelen wij voor de club een nieuw digitaal platform waarmee we onze supporters rechtstreeks willen bereiken", legt directeur communicatie David Steegen uit.

"Intussen hebben we met dat online platform het hoogste bereik van alle Belgische clubs. We hebben meer dan 65.000 volgers op Twitter. Dat is drie keer zo veel als twee jaar geleden. Anderlecht heeft ook 12.000 volgers op Instagram en 428.000 fans op Facebook, het dubbel van twee jaar geleden", aldus nog Steegen.

Er komen nog vijf extra edities tijdens de play-offs.
Anderlecht realiseerde het nieuwe idee samen met Proximus.





Nieuwsreacties zijn tijdelijk niet beschikbaar. We werken aan een volledig nieuwe oplossing die spoedig beschikbaar zal worden gesteld.