"Naamsverandering ligt gevoelig, maar de tijd staat niet stil"

VRIJDAG, 12 JULI 2019, 16:36 - TCV
Anderlecht-Online No Image Found

ANDERE Naar aanleiding van de naamsverandering van het Constant Vanden Stockstadion naar het Lotto Park heeft Anderlecht vanmiddag een persconferentie gehouden.

De persconferentie werd in het stadion georganiseerd. Jo Van Biesbroeck (CEO Anderlecht), David Steegen (public affairs) en Bénédicte Lobelle (marketing verantwoordelijke voor Lotto) spraken de aanwezige pers toe. De lange en rijke geschiedenis van het stadion, vaak ook het Astridpark genoemd, werd getoond in een mooi filmpje.

CEO Van Biesbroeck beseft dat de naamsverandering gevoelig ligt bij de supporters, maar voegt er aan toe dat de tijd niet blijft stilstaan. "De naam van een stadion koppelen aan dat van een bekende merknaam is een trend die zich al jaren meer voordoet in Europa.", aldus Van Biesbroeck.

Steegen benadrukte dat Anderlecht zonder partners als Lotto niet in staat zou zijn om Kompany terug te halen of nieuwe spelers aan te trekken, zoals Vlap en Nasri. De samenwerking met de partners helpt Anderlecht ook om talenten op te leiden en om hen langer bij Paars-wit te houden. 

Op 14 juli zal tijdens de fan day de nieuwe naam van het stadion officieel worden ingehuldigd. Het stamnummer 35 zal trouwens een mooie plaats krijgen in het nieuwe logo van het Lotto Park.





Nieuwsreacties zijn tijdelijk niet beschikbaar. We werken aan een volledig nieuwe oplossing die spoedig beschikbaar zal worden gesteld.